جلسه شورای پایگاه مقاومت بسیج ایثاراستان زنجان با حضور سرهنگ خزائی برگزار شد

به گزارش ایثار واحد زنجان، سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید روز یکشنبه 25 آبان ماه در جلسه اعضای شورای مقاومت بسیج ایثار زنجان گفت: خوشبختانه استان زنجان جزو استان‌هایی است که نیروهای بسیجی با نشاط و پرکاری را دارد.

وی با بیان اینکه رزمندگان دوران جنگ با روحیه بسیجی در راستای اعتلای اسلام افتخار آفرینی کردند، افزود: با توجه به آمارهای شهدا، ایثارگران و آزادگان استان زنجان کاملا مشخص است که مردمان این شهر چگونه جان خود را برای ولایت فقیه و حفظ دین و ایمان نثار کرده‌اند تا دشمن نتواند خواسته‌های خود را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به این افتخار آفرینان باید به سنت حسنه‌ای میان مردم تبدیل شود، اظهار کرد: شهدا همیشه زنده هستند و همیشه آثار برکات وجود این افراد با ارزش در جامعه باقی خواهد ماند.

این مسئول با بیان اینکه همه ما مدیون ایثار و فداکاری شهدا هستیم و باید تا پایان عمر قدردان آنها باشیم، اضافه کرد: آیندگان باید به خوبی ایثار شهیدان و رزمندگان مطلع باشند و همیشه آنان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد با اشاره به قیام تاریخی امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) آنچنان جایگاه والایی را دارند که امروز نه تنها در میان اهل شیعه و سنی بلکه در میان همه انسان‌ها نیکو سرشت جهان شناخته شده و الگو هستند.

وی با بیان اینکه ما باید سپاسگذار والدین باشیم که پیروی از مکتب حسینی آن‌ها باعث شده است امروز خدمت‌گذار خانواده‌های شاهد و ایثارگر باشیم  بیان کرد: اعتقاد و باور قلبی به ائمه معصومین(ع) افراد را در زندگی ایمن و سربلند می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه روحیه بسیجی در دوران جنگ همه معادلات را تغییر داد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها به این نکته تاکید داشته‌اند که باید فرهنگ تفکر و نگاه بسیجی در جامعه گسترده شود.

وی با اشاره به اینکه همه موفقیت‌های امروز از برکات جانفشانی بسیجیان دوران جنگ است، تاکید کرد: امروز زمانی است که همه احاد مردم باید هوشیار باشند و بدانند دشمن در کمین است تا نقشه‌های شوم خود را عملیاتی کند.

سرهنگ خزایی ادامه داد: استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از نکاتی است که همه باید به آن دقت داشته باشند که اگر در استفاده از این وسیله آگاهی کافی را نداشته باشند دشمن اهداف خود را توسط برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای پیاده‌سازی خواهد کرد.

وی با اشاره به آگاهی والدین در نحوه استفاده فرزندان از این وسیله بیان کرد: والدین باید در کنار فرزندان خود باشند و از کج روی فرزندان ممانعت کرده و آنان را بیش از گذشته با شهید و فرهنگ شهادت عجین کنند.   

این مسئول با تاکید بر اینکه در عصر حاضر باید از دستاوردهای اسلام حراست شود، گفت: باید در برنامه‌های بسیجی برنامه‌محور بودن، خلاقیت و نوآوری داشتن، و نظم و ترتیب در اجرای برنامه‌ها را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافت شده و بررسی عملکردها خوشبختانه پایگاه مقاومت بسیج ایثار استان زنجان جزو پایگاه‌های برتر کشور است.

امیرعلی نیک‌بخش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه ابراز کرد: بسیج یکی از کلمات پر ارزش است که در این خصوص می‌توان گفت بسیجی بودن خوب است اما بسیجی ماندن بسیار ارزشمندتر است.

وی با بیان اینکه همه مردم ایران به نوعی بسیجی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: هر یک از مردم در عرصه‌های مختلف همچون بسیجی اقدام کرده‌اند و هیچگاه از خاطر ملت ایران جانفشانی‌ها و ایثار بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس پاک نخواهد شد.

این مسئول در ادامه گفت: شاید در دوران جنگ چندان سلاحی برای مقابله با دشمن نداشیتم اما ایمان و باور قلبی همه مردم و به خصوص رزمندگان پیروزی مقابل دشمن را به ارمغان آورد و دشمن را در دست‌یابی به اهدافش مغلوب کرد.

وی با بیان اینکه این روزها همه باید روحیه بسیجی را حفظ کنیم افزود: بسیجی بودن یک فرهنگ است و باید همچنان در جامعه جاری باشد چراکه اقدامات بسیجی رزمندگان در جنگ تحمیلی قدرت این کشور را به رخ دشمنان کشید.

در ادامه جلسه فرمانده سپاه مقاومت بسیج ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه پایگاه مقاومت بسیج ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در سال 1371 تاسیس شد، اظهار کرد: پایگاه مقاومت بسیج در استان زنجان شامل چهار پایگاه شاهد شهرستان زنجان، پایگاه شاهد ابهر، پایگاه شاهد خدابنده، پایگاه ایثار اداره کل استان می‌شود.

وی تصریح کرد: 144 همکار در این چهار پایگاه عضو هستند که از این تعاداد 115 نفر شامل برادران و 29 نفر شامل خواهران می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از 115 نفر برادر بسیجی 83 نفر عضو فعال و 32 نفر به عنوان عضو بسیجی عادی به شمار می‌روند و از 29 نفر خواهر بسیجی نیز 17 نفر به عنوان عضو فعال و 12 نفر به عنوان عضو عادی فعالیت می‌کنند.

هادی‌نژاد فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت امام خمینی(ره) ادارات استان زنجان در بخش دیگری از جلسه با اشاره به واقعه عاشورا بیان کرد: همه ما باید از این اتفاق بزرگ تاریخ درس بگیریم تا هیچگاه دشمن جرات دست درازی به کشور را نداشته باشد.

وی عنوان کرد: دشمن در درجه نخست قشر مذهبی و بسیجی را مورد هدف خود قرار می‌دهد از این رو باید همیشه آگاهانه عمل کنیم و همچون امام حسین(ع) مخلصانه برای حفظ دین و ایمان گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قرآن مهجور بماند، گفت: در دوران جنگ پیر و جوان، زن و کودک همه برای حفاظت از قرآن کریم جان خود را بدون هیچگونه ترسی نثار کردند از این رو اهداف قیام امام حسین(ع) و درس ایثار و مقاومت این امام و یارانش باید در زندگی تک تک افراد نقش بندد.

امام خمینی(ره) می‌فرمایند: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که بوی بهار وصل و طراوت و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , اخبار پایگاه های مقاومت بسیج استان ها , ,